zondag 8 maart 2015

Shih Tzu

Bailey

Beetgenomen, en nog niet zo'n beetje.  Na de middag laat Tonio mij weten dat we vogeltjes moeten halen.  Een parkietenkoppeltje dat wel bij Arabelle en Arabeau kan en hoewel ik hem vraag of er wel plek genoeg gaat zijn voor twee koppels, verzekert hij me dat dat geen enkel probleem is.
In de auto vragen de kinderen wat we gaan doen, ik dus uit volle overtuiging "We gaan vogeltjes halen" waarop Tonio "Misschien".  Toen had ik het wel door natuurlijk, hij had mij gisteren een foto van een hondje laten zien, en die gingen we halen vandaag, een hond, voor mij, zo zei hij, want het is internationale vrouwendag...
En wat 'n hond.  Bailey was gekocht voor één van de dochters die nu naar het buitenland ging en het hondje kon niet meer.  Omdat meneer en mevrouw niet veel thuis waren, zochten ze een nieuwe thuis voor Bailey.  Bailey is immers een Shih Tzu, een ras dat erom bekend staat snel last te hebben van verlatingsangst, en verder, een onafhankelijke arrogante Tibetaan die vrolijk is tegen iedereen en het met alle dieren en mensen kan vinden.  Helemaal een hond voor mij, een knuffeltje en een duts:
His and Hers, Bailey en Boy twee dikke vrienden

Hij doet het meteen geweldig met Boy, hij is vrolijk en hij is de katten al aan het verleiden.
Om nog maar te zwijgen van mij, hij volgt als een schaduw en als ik ga zitten plakt hij wel ergens tegen mij aan.  Als ik de kamer uit ga, ligt hij bij Boy in de mand.  Verlaten zal hij zich dus nooit voelen.
Een prachtig klein kereltje, nu moet ik 'm nog overtuigen om zijn pipitjes buiten te doen....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten